vineri, 1 iunie 2012

Colaje tridimensionale - Peter Clark şi Ana Botezatu

Căutările mele pe internet în depistarea artiştilor care fac colaje s-au oprit asupra a doi artişti interesanţi prin tehnica, materiale şi imaginaţia folosite în crearea unor colaje cu adevărat surprinzătoare: Peter Clark şi Ana Botezatu

Artistul Peter Clark foloseşte tipărituri sau alte materiale din hîrtie găsite prin talciocuri, magazine second-hand, etc. drept paletă în crearea de texturi şi modele pentru colajele sale tridimensionale (3D). Reuşeşte într-un mod inedit să creeze substanţă şi mişcare, folosind într-un mod ingenios pene de pasăre, hărţi vechi şi manuscrise pe care le “vînează” prin magazinele de antichităţi. Iniţial ilustrator şi designer, Peter Clark foloseşte acum o colecţie extraordinar de diversă de materiale pentru a forma tipuri de model, adevărate opere de artă texturate. Artistul, care trăieşte şi lucrează la Londra, creează colaje de la animale şi pînă la haine. Această serie specială prezintă diferite rase de cîini, costume bărbăteşti sau rochii. Pentru fiecare piesă, Clark caută în pieţele de vechituri, în boutique-rile de garaj şi chiar la gunoi pentru a găsi anumite tipuri de hîrtie, interesante din punct de vedere vizual. Peter Clark selectează intenţionat resturile de hîrtie folosite pentru a crea fiecare cîine prietenos, care să emane şi o anumită personalitatea. De exemplu, un Scottish terrier-ului este făcut din hărţi ale Scoţiei, iar o altă rasă este creată din benzi de la o licenţă veche.

Peter Clark spune că pentru colajele sale "a folosit un mod inovator şi plin de umor care să creeze o colecţie de animale şi articole de îmbrăcăminte ce emană caracter şi spirit". http://www.peterclarkcollage.com/













Pe Ana Botezatu o las să se prezinte singură aşa cum o face pe pagina ei de internet si într-o traducere a mea din engleză: Sînt un artist şi ilustrator din România. Am studiat la Academia de Artă şi Design din Cluj-Napoca, unde am obţinut o diplomă în ceramica artistică. Datorită costurilor ridicate care vin împreună cu procesul de lucru din acest domeniu, nu am putut urma ceramica la nivelul de calitate corespunzător cerut de această meserie. Acest lucru m-a întristat, dar a deschis alte posibilităţi de a lucra cu instrumente şi materiale mai uşor de găsit şi de folosit: materialele reciclate. Am găsit bucurie în această muncă şi entuziasmul meu s-a îndreptat spre domeniu ilustaţiei care îmi permite să utilizez diferite abilităţi tehnice şi să experimentez cu imagini şi cuvinte. Este un mediu în care funcţia narativă puternică din munca mea este valoroasă şi îmi permite să comunic cu ceilalti prin publicare. Din 2008, m-am concentrat aşadar pe domeniul ilustraţiei şi am reuşit ca propriile mele proiecte să fie contractate de editori”. Pe Ana o prezint aici cu colajele ei 3D, daca pot spune aşa. Este vorba despre o serie de felicitari inedite care relevă simţul artistic deosebit al artistei. Insa Ana Botezatu vă poate dezvălui şi alte colaje urmărind creaţiile ei pe pagina http://www.anabotezatu.com  O includ pe pagina mea de blog la categoria ”artişti ai colajului”.










Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...