luni, 4 iunie 2012

Jerico Santander - colajul digital în slujba artei şi a design-ului comercial

Jerico Santander este un tînăr ilustrator din Spania, colajele sale digitale ajungînd rapid în atenţia diferitelor firme care le-au folosit în promovarea unor produse. Lucrările sale includ, în general, colaje digitale 3D, colaje pentru ilustraţie, dar şi desene, fotografie şi multe altele. Lumea proprie” şiOpen Source” sînt două dintre colajele digitate cele mai celebre ale lui Jerico Santander. Celebre datorită publicităţii de care s-au bucurat făcînd publicitate la ceva. Despre cum a început să facă artă digitală Jerico Santander spune că în şcoala primară s-a simţit mult mai interesat de proiectare pe calculator decît de jocul cu o minge. “Apoi, la liceu am comunicat mai mult cu calculatoarele decît cu fetele. Cumva, am fost întotdeauna legat de această lume. Îmi aduc aminte cînd am văzut prima dată programele Flash şi Photoshop. A fost ca şi cum am descoperit o minune. Ca mulţi alţi ilustratori însă, am început, pentru început, să-mi proiectez singur site-ului. Apoi, într-o zi, am găsit un catalog cu colaje digitale care nu prea mi-au plăcut. Am simţit nevoia de a obţine altceva din lumea artei digitale. În încercarea de a imita operele artiştilor din catalog am început să realizez colaje în Photoshop într-un mod mai artistic. Însă mulţi artişti se străduiesc să găsească resurse peste tot. Şi eu la fel. Nu mă limitez. Eu fac şi fotografie de utilizare, pictură digitală şi, uneori, un pic de 3D​​. În ce priveşte colajele digitale  nu fac mai nimic, ci sudez imaginile între ele şi construiesc o alta complet nouă. Cred că am înţeles că acest lucru este artă digitală, ca o prelungire de la colaj”, spune Jerico Santander într-un interviu.












Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...