luni, 29 octombrie 2012

Scott Moore şi poveştile sale din anii ’50-‘60

Scott Moore, născut pe 13 octombrie 1949, în Los Angeles, este cunoscut pe plan internaţional pentru acuarele şi uleiuri sale în tehnica suprarealistă, precum şi pentru faptul că, în ultimii 35 de ani, a primit numeroase premii pentru activitatea sa. Perspectiva sa unică redată în lucrările sale vine din experienţele din copilărie şi adolescenţă, subiectele fiiind, cu predilecţie, din anii 1950 şi 1960. ”Eu spun poveşti ale copilăriei mele, din anii adolescenţei şi, de asemenea, din visele mele. Deoarece visele mele au avut mereu elemente care zboară în jurul valorii din cartierul meu (atît în copilărie, cît şi astăzi). Am tendinţa de a face o perspectivă de sus în jos multora dintre picturile mele. Mă uit în jos la imaginile mele, oferindu-mi un punct de vedere mai intim al povaştii pe care vreau să o spun”, spunea într-un interviu Scott Moore.


Aceste lucrări suprarealiste au fost reproduse în ultimii 27 de ani şi pot fi văzute pe pagina de internet. Din 1973 pînă în 1985 Scott  Moore a pictat scene de gen, imagini tradiţionale ale vieţii de zi cu zi. Pe site său, Scott Morre îşi prezintă şi etapele procesului său de creaţie, o interesantă incursiune în lumea sa, pas cu pas. Mie mi se pare extraordinar să vezi pas cu pas cum artistul îşi realizează lucrarea şi cum este şi de cine inspirat. Mai mult, m-a amuyat teribil felul în care şi-a postat pe site biografia, tot pas cu pas, cu fotografii vechi înfăţişîndu-l de mic şi pînă la maturitate.






"Am pus imaginile pas-cu-pas şi cuvinte pe site-ul meu pentru a documenta munca mea. Unul dintre profesorii mei din colegiu mi-a spus că dacă vreodată simt că am ceva de a împărtăit altora care ar putea beneficia să nu-l păstrez închis în capul meu”, explică artistul. Moore foloseste scara pentru a crea un efect de dramă, apoi adaugă oameni în miniatură în scene sale, făcîndu-ne să credem că aceştia sînt blocaţi, nu doar în trecut, ci şi într-o lume care îi va devora pentru totdeauna.




“Tablourile mele încep într-un număr de moduri. Uneori văd un obiect pe care vreau să pictez. Îl pun în soare, studiez lumina şi umbrele, apoi vin cu un aranjament de obiecte de însoţire pentru a spune o poveste. Alteori am un titlu care are o dublă semnificaţie sau cel puţin îmi spune ceva care ar fi distractiv pentru a-l ilustra. Atunci cînd un client vine la mine să comande un tablou, mai întîi stau de vorbă cu el ca să aflu ceva special despre el, despre familia lui, despre munca sau hobby-urile sale. Apoi fac asociaţiile sugerate pînă cînd cuvintele începe să devină imagini pentru mine”, spune Scott Moore. 






 

Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...