miercuri, 7 noiembrie 2012

Colajele unui lucrător în hîrtie - Lynn Skordal

Lynn Skordal sau cum se autointitulează "paperworker" („lucrător în hîrtie”) este o artistă foarte retrasă care face colaje şi alte proiecte artistice pe o insulă în mijlocul unui lac, înconjurată de un oraş mare, Pacific Northwest din SUA. Am gasit foarte puţine date personale despre ea, iar într-o prezentare de pe paginile ei de internet spune că cele mai multe dintre piesele sale implică în stil vechi, tradiţional, de colaj în care foloseşte foarfecele şi lipiciul

Îmi place procesul de combinare a imaginilor aparent independente (fotografii vechi, decupaje din reviste, vîrfuri colorate din hîrtie, imagini găsite în cărţi vechi sau pe internet), într-o realitate diferită, care s-ar puteasperie, să amuze sauprovoace”, spune Lynn Skordal. Mie îmi place foarte mult pentru că ne asemănăm la stilul de lucru şi la modul în care percepem acest stil.















După ce m-am retras din practica dreptului acum cîţiva ani în urmă, m-am întors la o dragoste mai veche: arta. De obicei, eu fac lucrări mici pe hîrtie şi arta umilă a colajului este un mediu preferat. Acum trăiesc şi muncesc pe o insulă în mijlocul unui lac, înconjurată de un oraş mare”, mărturiseşte artista. Interesant faptul că a renunţat la o meserie bănoasă în America pentru a face artă. Oricum, motivele pentru care a făcut acest pas nu sînt dezvăluite pentru că nu am găsit nici un interviu cu ea şi nici alte date. Oricum, îmi plac foarte mult colejele ei, foarte sensibile şi cu o aură de mister, cu mult umor cald şi ironie fină. 


















Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...