luni, 18 martie 2013

Evolutia unui tînăr artist începînd de la vîrsta de 2 ani


Marc Allante este un tînăr din Hong Kong care şi-a documentat progresia lui ca artist începînd cu vîrsta de doi ani şi pînă la 26 de ani. El şi-a propus să realizeze o expoziţie la o galerie de artă şi i-a venit ideea de a expune opera s-a care se întinde pe o durată de 25 ani după ce a găsit în bagaje în timpul unei mutări în casă nouă desenele sale din copilărie şi din adolescenţă. Este o colecţie fascinantă de picturi, schiţ şi desene care arată modul în care munca unui artist talentat s-a dezvoltat de la băiat la adult.

desen făcut la 2 ani

Schiţă făcută la vîrsta de 3 ani


Schiţă a lui Turtles Teenage Mutant Ninja creată cînd avea doar 4 ani


Activitatea artistică a lui Marc Allante a început cu mîzgăleli şi doodle-uri, dar în fiecare an s-a îmbunătăţit. Acest desen de la vîrsta de 5 ani arată că el era deja dornic să devină un artist

Imaginile desenelor sale relatează o perspectivă asupra intereselor sale, ca şi copil, oferind iniţial imagini ale unui liliac, a unui peşte şi a unui iepure, apoi trece treptat la desene animate. La vîrsta de doar 5 ani el a desenat o imagine care prezicea deja drumul de artist pe care păşise şi a început rafinarea tehnicilor sale de a produce desene din ce în ce mai bune. Cînd a ajuns la vîrsta de 10 ani, stilul său s-a schimbat drastic, iar talentul pentru artă a devenit în mod clar evident, printr-o pictură delicată şi abilităţi de umbrire.


Între şase şi opt, Marc Allante a început să dea atenţie şi modului cum să reprezinte umbele în desenele sale pentru a produce imagini mai realiste ale unei pasări în zbor, a unui un dinozaur sau a unui cîine. Acest desen a fost creat atunci cînd el avea 7 ani.


Această imagine a unui cîine a fost creată la 8 ani.


La de vîrsta de 9 ani schiţele sale au început să se îmbunătăţească dramatic.


Acest tablou incredibil a fost creat atunci cînd artistul avea doar 10 ani

Marc Allante a continuat să-şi rafineze stilul de lucru şi lucrările sale din adolescenţă sînt incredibile, incluzînd schiţe realiste de animale sălbatice şi de figuri religioase. Cronologia artei sale continuă să dezvăluie activitatea sa pînă la artistul de azi dar şi schimbarea lui treptată spre un stil abstract şi pop art. "Am redescoperit desenele mele din copilărie în ianuarie a acestui an în timp ce mă mutam în casă nouă. De îndată ce l-am văzut am realizat că ar putea reprezenta pasiunea mea pentru aproape fiecare an în care am început să desenez şi să pictez ca şi copil”, spune Marc Allante.

Stil mai matur la vîrsta de 12 ani


Lucrare realizată cînd avea 13 ani


Acest desen a unui monstru a fost creat atunci cînd artistul avea 14 ani


Desenele de adolescent sînt schiţe incredibil de realiste ale unor animale sălbatice şi de figuri religioase. Această schiţă a unei păsări a fost făcută pe cînd avea 15 ani

"M-am gîndit că ar fi destul de interesant şi distractiv să realizez o expoziţie “memorie” în care să afişez modul în care am progresat şi evoluat în timp pînă la actualul meu stil de pictură de astăzi.Am făcut sute de desene de-a lungul anilor, din fericire mama mea fiind aceea care m-a susţinut întotdeauna în pasiunea mea pentru artă. De altfel, tot ea a păstrat cea mai mare dintre desenele mele din copilărie. Aşa se face că încă mai am toate schiţele şi cărţile de desen de la şcoala secundară şi pînă la universitate.Eu cred că dezvoltatea mea ca artist a fost rezultatul unei muncii din dragoste”, povesteşte pentru Marc Allante www.dailymail.co.uk.


16 ani


La vîrsta de 17/18, schiţele sale au devenit mai intense şi mai complexe

Această schiţă a fost elaborată la vîrsta de 19 ani


Lucrare realizată la 20 de ani

“Mi-a luat destul timp să aleg între sutele de schiţe şi desene pentru că am experimentat cu multe stiluri noi şi medii. Cred că au existat două elemente pentru crearea acestui "Jurnal vizual ". Unul a fost acela de a crea o amintire personală. Celălalt a fost ca să arăt oamenilor că lucrurile pot lua timp şi efort, dar că totul merită în cele din urmă", mai spune Marc Allante.


Superb: Acest tablou a fost creat atunci cînd Allante avea 24 de ani


Această lucrare a fost făcută la 25 de ani


Marc Allante a fost nominalizat anul trecut la premiul “Hong Kong Young Artist of the Year” - Asia Contemporană Art Fair.











Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...