vineri, 8 februarie 2013

Lumea ireal de reală a lui Ionuţ Caraş

Astăzi prezint un ieşean, Ionuţ Caraş, un fotograf “corupt” de arta colajului digital de mai bine de 10 ani. În aceste zile şi pînă pe data de 21 februarie, la Iaşi va putea fi văzută expoziţia sa de artă digitală DARE TO BE DIFFERENT, găzduită de Galeriile de Artă ale Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Corpul I, Bulevardul Carol I, nr. 19. Evenimentul este organizat de Centrul de Studii Europene şi Biblioteca Austria din cadrul Universităţii. Expoziţia este o invitaţie adresată tuturor iubitorilor de frumos, nu doar pasionaţilor de artă fotografică şi digitală, de a avea un moment de reverie, contemplînd creaţiile artistice ale lui Ionuţ Caraş, ce reflectă magia fiecărui moment, divinul ascuns în clipe şi oameni obişnuiţi, fie ei şi lipsiţi de noroc. (sursa: http://oradeiasi.oradestiri.ro/)

  
Mai jos un interviu cu Ionuţ Caraş pentru www.pxleyes.com în care dezvăluie ceva despre pasiunea sa de a manipula digital imaginile.

Cine este Ionuţ Caraş?
Eu locuiesc în România, în oraşul Iaşi şi am 35 acum. Sînt căsătorit şi am o fetiţă de doi ani. Am de gînd să plec din România ca să muncesc undeva în Germania, Olanda, Franţa sau Marea Britanie. Sper ca, într-o zi, voi ajunge să deschid propria mea galerie de artă şi să devin un mare Designer Creative. Viaţa mea a fost foarte complicată, am muncit din greu să-mi ajut familia şi am încercat să supravieţuiesc. Însă, chiar şi aşa, cred despre mine că sînt o persoană foarte amuzantă, bun şi iubitor cu familia mea şi încerc să creez tot timpul lucruri noi pe baza unor poveşti frumoase şi cu simţul umorului.








 






Te numeşti un fotograf sau un artist digital?
Cred că amîndouă mi se potrivesc. Oricum, a fi fotograf este mult mai greu decît a face manipulare digitală. Dar, depinde aici, de asemenea, că este destul de greu să creezi din imagini o idee unică şi puternică. Stilul meu este ceva mai uşor lizibil, abstract ciudat, pentru că iubesc poezia, povestirile şi arta frumoasă. Dar sînt şi fotograf şi este cel mai bun lucru din lume, pentru că fotografia permite să vezi ce alţii nu pot, permite să captezi un moment unic, o emoţie specială şi să o salvezi pentru toată viaţa. Fiind fotograf este, de asemenea, un hobby mare, care îţi permite să fii mult mai implicat emoţional cu tot, să devii o parte din întreaga lume şi să încerce să salvezi acest lucru. Pe de altă parte, în pentru a fi un artist digital, am nevoie nevoie de fotografie. Personal, eu iau fotografii şi le combin în funcţie de viziunea mea.









Cînd ai descoperit pasiunea pentru acest tip de artă?
S-a întîmplat acum aproximativ 12 ani, dar numai în 2010 am creat cu adevărat. Înainte de asta a fost u fel de "muncă de instruire", care acum mă amuză. Am avut şi mai multe experienţe neplăcute pe site-urile photomanipulation. Dar asta este viaţa, am crescut şi am învăţat mai mult. Am foarte ambiţios şi am vrut să fac mai bine.







Ce este software-ul post-editare utilizezi care este caracteristica preferată?
Eu folosesc Adobe Photoshop 100% :) De obicei, schimb cerul şi adaug unele efecte speciale. Mult timp în urmă am folosit Corel Draw, dar din cauza proprietăţilor sale, l-am găsit mai puţin puternic pentru interesele mele personale şi de aceea m-am schimbat la Photoshop. Principalele instrumente şi cele mai utile opţiuni pentru mine sînt: Instrumentul Mască, Clipping Mask, Lasso Tool, secţiunea Blur, Niveluri, înlocuire Culori, Clonarea, dar şi proprietăţile Layer ale cursului.









Cîteva sfaturi pentru începătorii aflaţi la început în acest domeniu.
Principalul lucru aici este, desigur, "creativitatea". Chiar dacă au unele idei mici şi simple, să încerce să le rezolve. Şi să încerce din nou ... Să nu înceapă gîndindu-se că nu se poate face. Cu astfel de scuze nu vor reuşi. Să exploreze în fiecare zi lumea din jurul lor, lucrurile pe care le-ar putea folosi în munca de creaţie. Poate nu azi, dar în viitor. Evident, au nevoie şi de nişte abilităţi în folosirea Photoshop-lui, dar toată lumea poate învăţa. Să citească cîteva cărţi bune şi tutoriale. Apoi să găsească un loc de muncă similar pe internet şi să înveţe pe alţii cum a făcut. Să fie răbdători şi să lucreze cu drag este singura modalitate de a reuşi.








http://www.pxleyes.com/blog/2011/08/stunning-photo-manipulations-by-ionut-with-exclusive-interview/

http://www.carasdesign.ro/cibela/index.php

http://500px.com/carasionut

Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...